16 Ocak 2013 Çarşamba

MİNİK GALAPAGOS DAMAS ADASI TURU

Saat 8:30 da beni hostelimden almaya gelecekleri için saat 7:30 da kalktım ve hazırlandım.Gerçekten dedikleri saatte bir minibüsle beni aldılar.Bir kaç hostel daha dolaştık ve toplam 10 kişi yollara koyulduk.Bu sefer rehber hem İspanyolca hem İngilizce biliyordu.Bir Fransız adam haricinde diğerleri İspanyol turistlerdi.Bir tek benim ve Fransız adam için rehber söylediklerini bir de İngilizce tekrar ediyordu.La Serena’nın 95 km. kuzeyinde bir ulusal parka gideceğimizi ve oradan bir botla 4 saat kadar denizde kalacağımızı söyledi. Bu arada 2 ada ziyaret edeceğimizi filan anlattı.Yolda bir kampinge uğrayarak, dönüşte yiyeceğimiz öğlen yemeğimizi ısmarladık.Saat 11:00 gibi yine bir balıkçı köyü olan Chaharos’a vardık.Burada can yeleklerimizi giyerek bir bota bindik ve denize açıldık.Yarım saat sonra denizin ortasında yunus balıkları bizi karşıladı.Ben her gün boğazda görmeye alışık olduğum için pek değişik gelmedi, ama diğer insanlar çığlık çığlığa bağırmaya başladılar.Neyse biraz daha sonra bu sefer beni de şaşırtan balinaları çok yakından görme fırsatımız oldu.Biraz da onların peşinden koştuktan sonra Damas adasına çıktık.Çok berrak bir suyu ve bembeyaz bir kumsalı vardı.Bu ada da 1 saat kadar kaldık.Tabii ben zaten küçük olan bu adanın etrafında bir tur dönüverdim.Her tarafta martılar ve daha adını bilmediğim bir sürü kuş vardı.Hava hafif bulutlu olduğu için rahat bir yürüyüş oldu.Bu arada sahilde bende hayatımda ilk defa Pasifik Okyanusu ile tanıştım, ellerim ve ayaklarımı okyanus suları ile tanıştırmış oldum.Sonra tekrar motora bindik ve fok balıkları,penguenlerin ve deniz aslanlarının olduğu başka bir adaya yöneldik.Bu adalara, koruma altında olduğu için çıkmak yasaktı.Sadece motorla yaklaşarak, fotoğraf çektik.Daha adını bilmediğim bir sürü kuş ve pelikan vardı.Saat 15:00 gibi limana geri döndük ve yolda girdiğimiz kampingde güzel bir yemek yedik.Kamp yeri çöl ortasında bir vaha gibiydi.Yemek sonrası tekrar minibüse binerek La Serena’ya saat 18:00 gibi döndük.Bu tur,benim için çok hoş bir değişiklik oldu.Saat erken olunca fırsat bu fırsat dün kapalı olan yakınlardaki Japon bahçesini görmeye gittim.Çok güzel   düzenlenmiş bir parktı, ruhum dinlendi desem yalan olmaz.2 saat kadar kalmışım bu parkta.Sonra bir şeyler tıkındım ve yine Kümesime, pardon hostelime geri döndüm.Yarın 3 saat uzaklıkta ki Ovalle diye bir kasabaya geçeceğim.