29 Ocak 2013 Salı

GÜNEY AMERİKANIN İSVİÇRESİ BARİLOCHE

Sabah 8:30’ a biletim olduğu için hostel sahibesinden rica ettim ve kahvaltımı saat 7:00 de aldım.Yine o güzel kahvaltı vardı.Sırt çantamıyüklendim ve saat 8:00’de otogarda oldum.Otobüste tam saatinde kalktı ve 7 saat sürmesi beklenen Bariloche yolculuğu başladı.Yaşlandım mı ne, eskiden yolda hiç uyuyamazdım.Herhalde bu kadar yolculuktan sonra, alıştım tabii.Otogardan Şili sınırına kadar deliksiz uyumuşum.Yarım saat kadar süren sınır işlemleri sonrasısaat 12:30 da Arjantin’e girdim.Ancak Arjantin sınır kapısı ile 1 saat kadar daha yol aldıktan sonra karşılaştık ,yani arada epey bir mesafe var.Ama tam Andes dağlarının üzerinde.Batı yamacında Şili, doğu yamacında ise Arjantin sınırı var.Arada da 1 saat kadar And dağlarını geçiyorsun.Söylememe gerek yok, manzara muhteşemdi.Böylece gezimde ki son ülke olan Arjantin’e saat 13:30 gibi giriş yapabildim.O sınırda da işlemler bir yarım saat sürdü.Sınırdan Bariloche ise 2 saat sürdü.Sağlı sollu göller ve dağlar arasından geçtik.Otogardan merkeze yürüyerek gittim.İlk hostelimde yine yer yoktu, ancak resepsiyonda ki kadın beni hemen yakında ki başka bir hostele (Condor de los Andes) yönlendirdi.Tam merkezde ki parka bakan bir hostelde 5 kişilik bir odada 5.ci kişi olarak üst ranzada yerimi aldım.Çantamı bırakarak yakınlarda ki information office’den bir harita edindim ve Küçük Daire(Circuito Chico) adıyla bir yürüyüş rotası hakkında bilgi aldım.Daha sonra kasabada biraz yürüyerek çevremizi tanıyalım yaptım.Kasaba Nahuel Huapi gölünün yanında kurulu ve burasıiçin güney amerikanın İsviçre’si diyorlar.Mağazalara bakılırsa bu tanım doğrulanıyor.Yarın bir de doğasını görelim bakalım.Ama çok turistik olduğu kesin.Böyle yerler beni biraz sıkıyor doğrusu.Zira her şey alışveriş üzerine kurulu.Bir de bu kasabada kocaman çikolata dükkanları dikkatimi çekti.Herkes ellerinde bu dükkanlardan aldıkları hediye çikolata torbaları ile dolaşıyor.Ben ise sadece tadabilirim.Güneş battıktan sonra, sokaklar daha da kalabalıklaştı.Ben de bir markete girerek biraz alışveriş yaptım ve hostelime döndüm.Ne yazık ki Wi-Fi var ama, ben nedense bir türlü bağlanamadım.Kısmet, belki yarın becerebilirim.Yol beni yormuş, hadi iyi geceler……