16 Ocak 2013 Çarşamba

SAN PEDRO ATACAMA-LA SERENA YOLLARINDA


Pazar sabahı otobüsüm öğlen olduğu için geç kaklıyım dedim ama yine de saat 8:00 de uyandım.Ben kalktığımda Avusturya’lı tosuncuk daha uyuyordu.Yakınlarda ki bir bakkaldan sıcak pita ekmeği buldum, arasına bir dilimde kaşar koydurdum.Ortak mutfaktan bir bardak sıcak su aldım ve yanımda ki poşet çaylada bir bardak çay yaptım.Böylece nefis bir kahvaltı etmiş oldum, tabii buraların şartlarında.Bahçede biraz maillerime baktım ve öğlene doğru eşyalarımı toparladım ve yola koyuldum.Son bir defa ATM’den para çekmeye çalıştım ama nafile.Biraz panik olmadım değil,ya La Serena’da da çekemezsem diye B planları yapmaya başladım.Neyse iyi düşün ki iyi şeyler başına gelsin diyerek 13:00 de ki otobüse bindim.Yarı yataklı diye bir otobüse bindim, ama yataklıdan pek farkı yoktu.Rahat ve çift katlı bir otobüstü.Her halde tam yataklıdan farkı, bunda yemek ve içecek servisi yoktu, o da eksik olsun.Yol boyunca pencere den taş ve kumdan oluşan tepeler görünüyordu.Oysa ben daha yeşil bir Şili bekliyordum.5 saat sonra Antofagasta diye bir büyük şehrin otogarına geldik.Orada yarım saat kadar mola verdik.Ben hemen otogarda ATM arayışına giriştim.Şansıma bir tane buldum ve hemen deneme yaptım.Bingooooo, bu sefer çalıştı ve Şili Pesolarına kavuştum.İçim rahatladı ve bu moralle kendime otogarın lokantasından bir tabak spagatti ısmarladım.Ne de olsa paralanmıştım.Daha sonra saat 18:30 gibi kalkan otobüste 3 günlük çöl safarisinin yorgunluğunu atarcasına nefis bir uyku çekmişim.

                                                                  13/1/2013 Pazar

Hiç yorum yok: