23 Ocak 2013 Çarşamba

VİLLARRİCA VOLKANINA TIRMANIŞ

Sabah 6:00 da benim kalk borusu çaldı.Sadece yiyecek bir şeyler ve su götürmemizi söyledikleri için,dün marketten aldıklarımızla,Erkan kendine ton balıklı bende kaşarlı sandviçlerimizi hazırladık.Sabah kahvaltısı olarakta peanutbutter’lı ve reçelli ekmeklerimizi yiyerek, saat tam 6:45 te tur acentesinin önünde olduk.Bayağı kalabalık bir insan topluluğu tura yazılmış,ancak acente sahibi Fransız, hava durumunu göstererek, eğer bir gün daha buradaysanız turu yarına ertelememizi tavsiye etti.Zira yukarda fırtına ihtimali olduğunu ve olursa geri döneceklerini ve paramızıda alacaklarını söyledi.Bunu duyan herkes yarın gitmeye karar verdi ve ayrıldılar.Bir tek Erkan’la ben kaldık.Bizim seçeneğimiz yoktu, zira ertesi gün Puerto Varas’a gidecektik.Son anda bir Çin’li kızla Belçika’lı bir adam da gitmeye karar verince, 4 kişi olarak turu yapmaya mecbur kaldılar.45 yaşlarında İspanyol bir rehber ve 25 yaşlarında bir Şili’li bir rehber kızda bize katılınca, verdikleri botları ayağımıza ve sırt çantalarını sırtımıza geçirerek bir minibüsle yola çıktık.45 dk.lık bir yolculuk sonrası kışın kayak yapılan Villarrica Volkanının telesiyejlerine vardık.Telesiyejlerin olduğu yer 1400m.,volkanın krateri ise 2850 m.yükseklikteydi.Şayet telesiyejle son istasyona çıkarsak, orası 1800m. civarındaydı, böylece hem 400m. yükseklik, hem de zamandan kazanmış olacaktık.Tabii ki telesiyeji seçtik, zira 1 saat kadar sürecek o yol pek zevksizdi.Telesiyej konusunda ilk defa milli olacak olan Erkan’la bir tanesine binerek, etrafı seyrederek yukarı çıktık.Saat tam 8:30 da yürüyüşe başladık.İspanyol rehberin arkasına ip gibi dizilerek uygun bir tempoda tırmanışa başladık.Önceleri lav yığınları arasında ilerledik ve 1 saat sonra karlı zemine ulaştık.Her 45dk.lık tırmanış sonrası 5-10 dk dinlenme ve su molası vererek ilerledik.İspanyol rehber karda iz açıyor, bizde o izlere basarak tırmanıyorduk.Önceleri bizim haricimizde 5-10  kişi daha tırmanıyordu.Fakat saatler ilerledikçe arkamızdan bayağı bir grup tırmanışa geçti.Tam 3 saat sonra volkanın kraterinin kenarına vardık.Etrafın ve bulutların görüntüsü iyi ki tırmanmışız dedirtti.Kraterden de hafif bir duman ve sülfür gazı yükseliyordu.Bu volkan en son 1985 yılında aktif olarak lav püskürtmüş.Hava da Fransız acente sahibinin dediğinin aksine pırıl pırıl güneşliydi, yani şans bizden yanaydı.Orada bir şeyler yedik,fotoğraflar çektik.Daha sonra kraterin etrafında bir tur atarak, diğer yönlerden de manzarayı görüntüledik.1 saat kadar sonra işin en keyifli kısmı için dönüşe geçtik.Zira bize verdikleri kıyafetleri giyerek aşağı plastik çanaktan oluşan kızaklarımızla kayarak inecektik.Başlangıçta eğimden dolayı insan biraz ürküyor ama daha sonra alışıyor.Rehber başlangıçta biraz bilgi vererek, kazmayı kullanarak nasıl durulacağını ve oturma pozisyonunu filan anlattı.Daha sonra sıra ile 7-8 etaptan oluşan parkurlarda keyifli bir kayış sonrası karın bitip lavların başladığı yere kadar kayarak indik.Yolun kalan kısmını yürüyerek tamamladık ve tekrar başlangıç noktasına saat 14:00 gibi vardık.Tabii her tarafımız sırılsıklam ıslanmıştı.Fakat güneş kısa sürede bizi kurutmayı başardı.Orada tekrar minibüse binerek saat 15:00 gibi kasabaya döndük.Hemen Hostele giderek bir duş aldık ve ıslak eşyalarımızı güneşte kurumaya bıraktık.Akşamüstü Erkan cumartesi sabahına Puerto Montt’tan Santiago’ya uçak biletini aldı.Zira cumartesi akşam Newyork uçağına binmesi gerekiyordu.Daha sonra otogara giderek yarın sabah 8:00 için Puerto Varas’a otobüs biletlerimizi aldık.Bu arada yolda mükafat olarak kendimize birer dondurma ısmarladık.Akşam hostelin restoranın da bir şeyler yedikten sonra biraz çıkıp sokaklarda ve göl kenarında yürüyüş yaptık ve sonra tekrar hostele dönerek, yataklarımızda günün yorgunluğunu çıkardık.