2 Ocak 2013 Çarşamba

İSLA DEL SOL DA YILBAŞI


Güneşli bir güne uyandım,ama bunu odamda pencere bile olmadığı için ancak dışarı çıkınca fark ettim.Doğru sahile giderek adaya kalkan motorlar için biletimi aldım.Bu motorlar bizim Beykoz-Yeniköy motorlarına benziyor ve 2:30 saatte adaya varıyorlar.Titicaca gölü 3800m de ve 8400km kare bir alanı kaplıyor.Galiba bu yükseklikte bu büyüklükte başka göl yok.Hem Peru, hem de Bolivya bu gölü paylaşıyorlar.Güneş adası(isla del sol) bu gölün en büyük adası, yaklaşık2500 kişi yaşıyormuş.İnka’lar için çok önemliymiş, zira onlar insanlığın buradan doğduğuna inanıyorlar.Adanın  kuzeyinde Cha’lla adında bir kasaba ve güneyinde de Yumani adında bir başka kasaba var.Ben daha fazla hostel olduğu için güneyde ki Yumani’ye gittim.Aslında kuzeydeki kasabadan güneyde ki Yumani’ye 4 saatlik bir yürüyüş yolu var ama benim canım miskinlik yapmak istiyor.Adaya inince 5 bolivianos ayakbastı parası alıyorlar.Sahilden çok dik bir yamacı tırmanarak kasabaya vardım.Fakat yılbaşı nedeni ile çok kalabalık olduğu için fiyatlar 4 katına çıkmış ve yer yok.Yer bulamayacağımı düşünürken en son bir hostel de meleklerin yardımı ile, hem de manzaralı bir odayı 50 bolivianosa buldum.Hemen yerleştim ve önünde bulunan manzaralı terasında güneşin altında 2 saat kadar uyumuşum.Saat 15:00 gibi adanın kuzeyine doğru biraz yürüyüş yaptım, hava çok sıcak ve güneş kavuruyordu ama hafif soğuk bir rüzgar insanı bunaltmıyordu.Güneşin batışını seyretmek için terasta bulunan şezlonglardan birine yerleştim, keyif ve miskinliğe devam ettim.Akşam hostelin restoranın da sebzeli omletimi de yedim ve yapılacak olan yılbaşı partisini beklemeye başlamıştım ki, korkunç bir rüzgar ve fırtına ile birlikte yağmur başladı.Zaten benim de gidesim yoktu, bu nedenle odama çekildim ve belki de hayatım da ilk defa yalnız başıma geçireceğim yılbaşını hem yazarak hem okuyarak bekliyorum. Hepinize ve tabii ki bana sağlıklı,mutlu,huzurlu ve bütün dileklerinizin gerçekleşmesini arzuladığım bir yıl diliyorum.MUTLU YILLAR SİZE, MUTLU YILLAR BANA……     

Yarın sabah ilk motorla tekrar Copacobana’ya dönüp, öğlen bir otobüse binerek La Paz’a gidiyorum, umarım biraz medeniyet bulur bu yazdıklarımı sizlerle paylaşabilirim.

                                                                      31/12/2012 Pazartesi (yılın son günü)


 

2 yorum:

Cem dedi ki...

Hocam her ne kadar yanlizdim diyorsan da Atalay'larin
muhtesem sofralarinda hep kulaklarini cinlattik. Yani kulak doktoruna gitmene gerek yok, yuksek irtifadan da degil, o bizdik :-)
Iyi seneler.

Unknown dedi ki...

Evet eveeet hem fotolarda karsimizdaydin hem de Cemin dedigi gibi dilimizdeydin. Hatta bir ara skyp la baglanmaya bile calistik ama beceremedik:-) Iyi seneeeeleeer.Aliye