3 Ocak 2013 Perşembe

LA PAZ


Uzun seneler yatılı okulda yatakhanede uyumanın avantajını kullandım ve mışıl mışıl uyumuşum.Saat 8:30 da kalktım ve giyinerek,kahvaltı dahil olduğu için terastaki yerde kahvaltımı yaptım.Saat 9:30 gibi küçük çantamı kaptığım gibi La Paz sokaklarına daldım.Önceliğim Ölüm Yolu dedikleri dar,toprak ve yokuş aşağı 60 km. civarında ki dağ bisikleti için uygun bir tur bulmak.4500m. yükseklikten 1900m yüksekliğe 5-6 saat süren bir macera.Bir kaç tur acentesi dolaştıktan sonra Barro Biking de karar kıldım.Yarın sabah 7:00 de gidiyorum.Daha sonra şehri keşif turum başladı ve yaklaşık 4 saat kadar dolaştım ve fotoğraf çektim.Öğlen karnım acıkınca Lonely Planetten bulduğum bir vegeteryan lokantasında açık büfe yemeğimi yedim.Yakınlarda bulunan bir marketten ıvır zıvırlarım bittiği için alış veriş yaptım ve dolaşmaya devam ettim.Yakınlarda bulunan siyah market (negro marcado) dedikleri yerde uzun süre dolaştım.Satılmayan hiç bir şey yok burada.Keşif bitince Jungle tur için birkaç tur acentesi ile görüştüm.Amazonlarda ıslak mevsimde tur yapmak için mutlaka uçmak gerektiğini ve 2 gece 3 gün için uçak parası dahil 2500-3000 bolivianos istediler.Hemde pek bir şey, yani hayvanları nehir yükseldiği için görme şansımın olmadığını söylediler.Bende bunun üzerine galiba Jungle turdan vazgeçeceğim.Onun yerine yakınlara günlük turlara katılırım diye düşündüm.Akşam olunca yerel bir yerde Api (sıcak bir içecek) ile peynirli puf böreğimi yedim ve hostelime geri döndüm.Yarın için biraz heyecan var ne de olsa.Bugün böylece La Paz’ı da bitirmiş oldum.

                                                                     2/1/2012 Çarşamba


 

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili Armagan yorum yazmadigimiza bakma soluksuz izliyoruz. Saglikla, mutlulukla dolu bir 2013 dilerim. Ozledik :)
Murat Atalay

Cem dedi ki...

Niye yorum yazmiyormusuz, yaziyoruz abi, yazmaktan degil ama robot olmadigimizi ispat etmekten yorulduk. Buralarda insan memleket hasreti cekmez, gokdelenlerle gecekondular yan yana bir nevi kucuk Istanbul, arada daha renkli etekler ve meyvalar var.
Bakalim asil havadisler 6 saat downhill sonrasi Army oturabiliyor olacak mi, yoksa oturabilmek icin mobilet lastigi mi ariyor olacak :-)