2 Ocak 2013 Çarşamba

BOLİAVYA'DA Kİ İLK BÜYÜK ŞEHİR LA PAZ

Bütün gece yağmur ve fırtına devam etti, ama millet havai fişek patlatmaktan vazgeçmedi.Patlamalar ve çığlıklar arasında uyuyakalmışım.Sabah 8:30 gibi uyandım,sanki dün gece ki yağmur ve fırtına bir rüyaymış.Günlük güneşlik bir hava, beni yeni yılın ilk gününde karşıladı.Hiç acele etmeden toparlandım ve dün çıktığım o yokuşu bu sefer keyifle indim.Sahilde in cin top oynuyordu, galiba herkes benim dışımda partiyi geç terk etmişe benziyordu.Saat 10:30 da kalkacak Copacabana motoruna biletimi aldım ve sahilde kendime bir sabah kahvesi ısmarladım.Motorun kalkma vakti yaklaştıkça ortalığı bir kalabalık kapladı,sanırsın herkes adayı terk ediyor.Yine 2 saatlik bir motor yolculuğu sonrası tekrar Copacabana sahillerine vardık.Bir acenteden hemen hem La Paz biletimi aldım, hem de biraz daha para bozdurdum.Otobüs 13:30 kalkacağı için bir muz alarak öğlen yemeğimi de hallettim ve otobüse bindim.Biraz gecikmeli de olsa saat 14:00 te otobüs kalktı.1 saat yol aldıktan sonra bir kasabada durduk ve şoför İspanyolca bir şeyler söyledi ve herkes otobüsten indi.Tabii bende, ama niye indiğimizi önce pek anlayamadım.Meğer bizim bazı doğu illerimizde de olduğu gibi gölün bir kısmını yolu kısaltmak için mavnalarla karşıya geçmek için durmuşuz.Ama burada otobüs küçük, ayrı bir tekneyle geçerken, biz de küçük motorlarla karşıya geçtik.Karşı tarafta otobüsümüzle buluştuk ve tekrar yola koyulduk.Saat 17:00 gibi La Paz otogarına varmıştık.Lonely Planetten bulduğum güzel hostel (Arthy’s Guesthouse)otogara da çok yakın olduğu için yürüyerek oraya kadar gittim.Ancak yılbaşı tatili nedeniyle 3 Ocak’a kadar kapalı olduklarını öğrenince biraz bozuldum doğrusu.Neyse her zaman bir ikinci alternatifim olduğu için diğer hostele(Adventure Brew Hostel) gittim ve 8 kişilik bir yatakhanede kendime bir yatak buldum.Hemen eşyalarımı bıraktım ve sabahtan beri bir muz ve 3-5 kurabiye ile durduğum için çok acıkmış olduğumu fark ettim.Yakınlarda bulunan San Francisco meydanına gittim ve hem yiyecek bir şeyler bulmak hem de burada yapmak istediğim dağ bisikleti hakkında bir acenteye uğramak istiyordum.İki açık acente buldum ama çok pahalı fiyat çektiler, bu nedenle yarın hostelde bulunan acenteden de bilgi almak için o işi yarına bıraktım.Yarın hem şehri biraz keşfederim hem de o işi hallederim diye düşündüm.1 ocak olduğu için her yer kapalıydı, ancak açık bir pizzacı buldum ve hemen bir vegeteryan pizzayı götürmüşüm.Hava çoktan kararmıştı ve bu büyük şehirlerde geç saatlerde dışarıda olmak pek tavsiye edilmiyordu, bu nedenle hostelime dönüp erkenden yatmayı düşündüm.Ne de olsa yarın koskoca bir şehir beni bekliyor olacak.