13 Ocak 2013 Pazar

YALANCI BAŞKENT SUCRE

12 saat sürmesi beklenen yolculuk 14 saat sürünce sabah 9:00 da Sucre otogarına indik.Güneşli bir Sucre beni karşıladı.Sucre 210.000 nüfusu ile sözde Bolivya’nın başkenti.Ama La Paz daha önemli ve büyük bir şehir.Aynı biz de ki Ankara-İstanbul muhabbeti.Otogardan 20 dk. lık bir yürüyüşle hostelime (hostel San Marcos) vardım.Ortasında avlusu olan ve odaların onun etrafında dizildiği şirin bir yer, fakat wi-fi olmadığı için, sanırım ben yine bu yazılarımı size gecikmeli olarak ileteceğim.Hostele eşyalarımı bıraktım ve yakınlarda ki sabit pazara kahvaltıya gittim.Pazarın tam girişinde meyve suyu ve salatası satan  birçok yer görünce tabii kahvaltı olarak koca bir kap meyve salatasını götürdüm.Sabah sabah acayip iyi geldi, sanki yenilendim.O enerji ile şehri turlamaya başladım.O plaza senin bu kilise benim bütün meydanlarda biraz oturup keyif yaparak öğleni buldum.Karnım acıkınca Lonely Planet’te adı geçen Freya vegeteryan lokantasını buldum ve fiks menü yemeğimi 15:00 Bolivianosa (2 dolar) yedim.Şehri yukarıdan gören seyir tepesine çıkarak biraz fotoğraf çektim ve hafif rüzgarlı bir yerinde öğlen sıcağının geçmesini bekleyerek, dinlendim.Yol yorgunu olduğum için nerdeyse uyuyacaktım.Akşamüstü bir marketten alışveriş yaptım ve en büyük parkı olan Bolivar parkına giderek biraz pis boğazlık yaptım.Yolda giderken buranın çikolatası meşhur olduğu için bir dükkandan küçük bir paket portakallı çikolata aldım,yedim.Parkın girişinde  meşhur dondurmacısından bir külahta dondurma yiyince, kan şekerim normale döndü.Cumartesi öğleden sonrası olduğu için park bayağı kalabalıktı.Kimisi ata biniyor,kimisi ATV’ye,kimisi de çimlerin üzerinde miskinlik yapıyordu.Çocuğunu kapan parka gelmiş, oyuncaklarda vakit geçiriyordu.Galiba bir şehri şehir yapan Plazaları ve parkları.Herhalde İspanyol’lardan miras kalan bir şey.Akşam yine sabah kahvaltı ettiğim sabit pazarda, halka karışarak yerel bir şeyler yedim.En büyük meydanı Plaza de 25 Mayor’da biraz akşam sefası sonrası hostelime geri döndüm.Yarın Sucre’nin 75 km.güneydoğusunda bulunan Tarabuco kasabasında kurulan meşhur pazarı görmeye gideceğim.Otovalo’da kaçırdığım pazarı burada bulmak kısmet oldu.Gerçi bir şey alacak halim yok ama gözüm görsün.Buradan turlar var ama onların dönüş saati belli, o saate mecbur olmamak için ben kendi imkanlarımla gidip gelmeye çalışacağım.Tabii becerebilirsem.