3 Aralık 2012 Pazartesi

MERHABA EKVADOR

Yine yolculuk var, yolculukları seviyorum dedim ya.Sabah 6.30 kalktım ve hemen toparlanıp dün gece yemek yediğim güzel yerde bir kahvaltı yaptım.Zaten hostele yakındı ve sıkı bir Merced (lokantanın adı) kahvaltısı yaptım.Neler mi vardı: yumurta,pilav(sabah sabah),kızarmış patates(sabah sabah),gerçekten çok taze ekmek,domates,peynir, daha ne olsun ha birde kahve tabii ki.Sonra hemen bir taksiye atladım ve İpiales denen sınır kasabasına gittim, yaklaşık 2 saat.Daha önce Lonely Planetten burada çok güzel bir kilise olduğunu ve insanların genellikle burayı atladığını ama görülesi olduğunu okumuştum.Otogar da bir taksi buldum, beni oraya götürebileceğini söyleyince hiç düşünmeden atladım.Sırtımda yumurta küfesi yok ki, ama sırt çantam var ve ağırcana.Aslında otogarda emanete bırakabilirdim ama adam hadi deyince gaza geldim.15-20 dk sürdü.Muhteşem bir vadinin iki yakası arasına yapılmış bir Kilise bu Santuario Kilisesi.Taksi beni girişte bıraktı,aşağıya vasıta almıyorlardı.Bende yüklendim sırt çantalarımı ve yokuş aşağı yaklaşık 2 km yürüdüm.Tabii inerken her inişin bir çıkışı olduğunu unutmadan.Şansıma Pazar olduğu için ayin de vardı.Gerçekten çok güzel bir yere yapmışlar kiliseyi.Kilisenin altından bir nehir akıyor, etrafta seyir yerleri filan ve tabii seyyar satıcılar.Biraz foto çektikten sonra, dinlendim ve tekrar aynı yolu geri çıktım,ancak görmeye değdi diye düşünüyorum.Bu sefer bir dolmuşa (collectivo) bindim ve terminale döndüm.Hemen bir dolmuşla sınıra geldim.Önce Kolombiya çıkış damgasını vurdurdum,yürüyerek bir köprüyü geçtikten sonra ise Ekvador giriş damgası vurdurdum.Pek zor olmadı ve hepsi 45 dk içinde bitti.Oradan da tekrar bir dolmuşla Ekvator’un en yakın kasabası Tulcan’a geldim.Otogardan bu seferde Otavalo için tekrar otobüse bindim.Görüldüğü gibi otogar kuşu oldum.Ekvator bana merhaba dedi ve otobüs beni Otavalo’ya 35-40 km uzaklıkta bir kasabada indirdi.Ben mi anlamadım,onlar mı anlamadı bilemem ama olacağı varmış.Zira otobüs Quito otobüsüydü ve beni şehir girişinde bırakacaktı.İndiğim yerde Otavalo ya nasıl gidiceğim dediğimde kadı bana saf saf baktı ve Otavalo için daha çok yol olduğunu söyleyince uyandım.Durakta yaklaşık 1 saat tekrar otobüs bekledim ve bir halk otobüsüne zorla binerek şehre geldim.Zira o koca sırt çantamla beni halk otobüslerine pek almak istemiyorlar.Şehre inince Hostal rincon del Viajero buldum ve hemen odama yerleştim.Burası 40.000 nufuslu küçük bir kasaba ve Quito’ya 2.5 saat uzaklıkta.Aslında burada cumartesi günleri çok meşhur bir Pazar kuruluyor ama benim alışverişle işim olmadığı için böylesi daha iyi oldu.Tek kişilik içinde banyosu da olan odama yerleştim ve kasabayı keşfe çıktım.Bolivar parkını ve birde azda olsa yine köylülerin satış yaptığı Plaza de  los Ponchos da gezindim.Bolivar parkında küçük bir kafede kahve içtim ve plaza da kahveci çocuğun tavsiye ettiği bir lokanta da yemeğimi yedim.Bu lokantanın çok ufak bir balkonunda oturdum ve köylüler pazarı toplarken ben de yemeğimi yedim.Hava kararmaya başlamıştı ben hostelimin yolunu tuttuğumda.