24 Aralık 2012 Pazartesi

LİMA'YA ANİDEN VEDA

Sabahın köründe  bir matkap sesiyle uyandım,meğer aşağıdaki dükkanda tamirat varmış.Her işte bir hayır vardır dedim, zaten dün gece yattığım yerde acaba öğlen otobüsü ile Cuzco’ya mı gitsem diye aklımdan geçirmiştim.Bu matkap olayı tetikledi ve kahvaltımı yaparken gitmeye karar verdim.Saat daha erkendi ve görmek istediğim sahili görme şansım vardı.Ancak  acaba yılbaşı arifesi otobüs bulabilir miyim diye biraz düşündüm ve şansımı denemeye karar verdim.Zira yılbaşı akşamı, yani 24’ünde dağlarda olmayı daha çok canım çekti.Hemen yola koyuldum ve yakın olan sahile indim.Aynı bizim Antalya gibi falezlerin üstünde boylu boyunca yürüyüş yolları ve parklar,aşağıda ise uzun bir plaj.Tabii herkes sabahın bu saatinde bile surf yapıyor.Kimiside cumartesi olduğu için giymiş spor kıyafetlerini koşuyor,spor yapıyor.Ben de fotoğraflarımı çektikten sonra biraz şehir içine girdim ve 5 blok yukarda ki Huaca Pucllana denen bir kum tepesini görmeye gittim.Yine çamur tuğlalarıyla bir pramit yapmışlar(m.s 400),onunda büyük kısmı erimiş.Ufak bir müzesi ve biraz da Lima görüntüsü.Saat 11:00 gibi hostele döndüm ve çıkış yaptım.Bir taksiye atlıyarak Cruz Del Sur denen otobüs firmasına gittim.Ama tabii ana-baba günü gibi kalabalık.Galiba plan değişikliği yapmam gerekecek derken birine yakınlarda başka bir otobüs firması varmı Cusco ya giden diye sordum.Meğer 500m. İlerde bir tane daha varmış,adını hiç duymadım ama şansımı zorlamaya kararlıydım.Oraya kadar yürüdüm ve saat 13:00 otobüsüne bir kişilik yerleri olduğunu duyunca hemen biletimi aldım.Yarım saat sonra da 22 saatlik otobüs yolculuğum başlamıştı bile.Seyyahların ne yapacağı belli olmazmış.Biraz okudum biraz uyudum,öğlen ve akşam yemeklerimi de otobüste ikram ettiler.Tabii birde kıt İspanyolcamla iki de film seyrettim.Bana zorla İspanyolcayı öğretecek bunlar.Herhalde otobüste 3 günlük uykumun hepsini uyurum artık.