9 Aralık 2012 Pazar

EKVATOR ÇİZGİSİNDEYİM


Bugün dünyanın merkezine seyahat var.Saat 7:30 gibi kalktım ve buranın meyve suları ve meyve salatası meşhur olan bir yerinde meyve salatası ile sağlıklı bir kahvaltı yaptım.İçinde ananas,muz,papaya,çilek ve adını hala öğrenemediğim bir sürü meyve.Güne bundan iyi bir başlangıç yapılamazdı.Daha sonra yakın olan otobüs terminalinden iki aktarma ile meşhur Mitad del Munda’ya, yani ekvator çizgisinin geçtiği yere vardım.Aslında birkaç ülkeden daha geçiyor bu çizgi ama niçin burası meşhur olmuş onu anlayamadım.Mesela Kolombiya’dan da geçiyor ama onlar satmayı akıl edememişler anlaşılan.Hiç özelliği olmayan bir yerde bir taş dikip, bir de çizgi çizmişler olmuş bitmiş.İçinde çok güzel bir böcek müzesi vardı o bayağı ilgimi çekti.Zira tropikal bölgelerdeki böceklerden örnekler görebiliyorsunuz.Gerçi böcek demeye dilim varmaz çünkü hepsi elim büyüklüğünde.Bir kelebekler var, avucumdan büyük.Bunları gördükten sonra Amazonlara gitmeyi bir daha düşüneceğim.Sarı bir çizgiyle ekvator çizgisini belirlemişler ve birde anıt dikmişler.Anıtın yukarısına çıkıp etrafı seyredebiliyorsunuz.Anıtın içinde bir de Ekvator’da ki günlük yaşam,ülkedeki yerli halklar ve onların yaşam biçimlerini anlatan bir müze bulunuyor.Birazda turistik eşya satan dükkanlar, yiyecek ve içecek yerleri mevcut.Saat yarım gibi oradan ayrıldım ve şehre geri döndüm.Karnım çok acıktığı için Grand Plaza yakınlarında kurulu olan ve yerel yiyeceklerin satıldığı yerden bir şeyler yemeğe karar verdim.Galiba bu gün yaramazlık günüm.Adını duymadığım,bilmediğim bir sürü şeyi bugün denedim.Tabii et ve tavuk hariç.Daha sonra bizim lokma tatlısına benzer bir hamur işi yedim.Üstüne de bir sokak dondurmacısından dondurma yiyince tam oldu.İnşallah mideyi bozmam.Daha sonra sokaklarda biraz sürttüm ve sevdiğim yerlerde biraz keyif yaptım.Akşam üstü Grand Plaza da bir hazırlıklar dikkatimi çekti ama ne olduğunu anlayamadım.Saat 6 gibi her tarafı polisler ve askerler doldurdu.Meğer akşam ki konseri Ekvator Devlet başkanı da izlemeye gelecekmiş.Daha adını bile bilmiyorum ama adamcağız 3 metre yanımdan geçti.Halk anladığım kadarı ile onu çok seviyor,çünkü müthiş ilgi gösterdiler ve tezarruhat yaptılar.Onula birlikte sayın eşleri ve Quito belediye başkanı bir kortej halinde halkın arasından geçerek konseri izlediler.Aklıma hemen bizim Tayyip geldi.Bazı yönlerimiz hala çok geri diye düşündüm.Biraz konseri dinledim ve Hostelime geri döndüm.Bu arada devlet başkanı hem eşiyle dans etti, hem de bütün şarkılara eşlik etti,sevimli biri kerata.Dönüş yolunda koca bir bardak portakal suyunu da götürmüşüm akşam yemeği niyetine.Ben bu satırları yazarken konserin sesleri buralara kadar geliyor.Elvada Quito, yarın Lacacunga’ya gidiyorum.Şehirler beni yoruyor.


                                                           5/12/2012 Çarşamba

Hiç yorum yok: