21 Aralık 2012 Cuma

HUARAZ VE WARİ UYGARLIĞI

Sabah acelem olmadığı için keyifli kalktım ve dün gezerken gördüğüm, meydana bakan bir cafe de kahvaltı yapmaya gittim.Yağmur hala yağıyordu ve havanın pek açacağı da yoktu, bu nedenle buralarda kalmamın bir anlamı yok diyerek kahvaltıya giderken akşam 10:30 ‘a Lima için biletimi de aldım.Meydana bakan küçük bir cafede american kahvaltımı yaptım ve çantamı toplamak için hostele döndüm.Çantamı toplayıp, hostelde bir yere akşam almak üzere bıraktım.Daha sonra yağmur hafif durur gibi oldu.Bende akşama kadar vakit geçmez diyerek, Lonely Planet’te okuduğum Wilcahuain anıtlarına gitmeye karar verdim.Huaraz’a 1 saat mesafede olduğunu ve üstü kapalı gezme yerleri olduğunu öğrenince hemen yola koyuldum.Oradan geçen minibüslerin kalktığı yere kadar yürüdüm ve aynı bizde olduğu gibi kasabadan köylerine dönen köylülerle birlikte bir minibüse  bindim.Saat 12:30 gibi birkaç köyden geçerek ören yerine vardık.Benden başka buranın meraklısı yokmuş herhalde,kapıda ki memur bile yoktu.Burası da Wari uygarlığına ait(ms.600-1000) bir arkeoloji alanı ve burada önemli kişileri gömdükleri mezar anıtları var.Bu anıtlar 2 veya 3 katlı ve taş yapılar,içlerinde birbirinden bağımsız bir sürü oda var.Ben gezerken hava da açtı ve güneş yüzünü gösterdi.İki alan var, ikisini de gezdim ve saat 14:00 gibi geçen bir minibüse atlayarak Huaraz’a döndüm.Karnım acıktığı için bir şeyler yedim ve büyük meydan da güneşin keyfini çıkardım.Öğleden sonra hostele dönerek hem biraz Lima için çalıştım hem de maillerime bakıp, bu yazıyı biraz erkende olsa yazdım.Zira akşam vaktim olmayacak, malum yolculuk var.Ama zaten otobüs saatine kadar vakit geçirmeye çalışacağım, pek fazla yapılacak bir şey yok.Sadece yola çıkmadan önce bir akşam yemeği ile karnımı doyururum o kadar.Akşam 22:30 da başkent Lima'ya gidiyorum,yolculuk yaklaşık 8 saat sürüyormuş.Korkarım otobüs terminalinde biraz vakit geçirmem gerekecek, çünkü sabahın yine erken saatlerinde oraya varacağım.