2 Aralık 2012 Pazar

ELVADA KOLOMBİYA

Sabah otobüs 7:30 da olduğu için yine erkenden yollara düştüm. Bu gidişle erken yatıp, erken kalkan biri olacağım herhalde.Otobüs için Popayan’a geri dönüş biletimi aldım ve  klasik bir kahve kurabiye kahvaltısı yaptım.Geri dönüş yolculuğundan biraz gözüm korkuyordu doğrusu ama beklediğim gibi zor olmadı.Zira evvelsi gün yağan yağmur nedeni ile toprak kayması olup yol kapanır endişesi taşıyordum.Bu nedenle yol kapanmaları buralarda çok sık oluyormuş.Ama bu sefer şansım yaver gitti.Üstelik bu otobüs şoförü daha akıllı uslu gitti, biraz geç vardık ama rahat bir yolculuk oldu.Saat 12:30 da Popoyan a vardık.Hiç nefes almadan Pasto otobüsüne 13:00 için bilet aldım ve yola çıktık.6 saat sürmesi bekleniyordu,yarım saat rötarla 19:30 da Pasto ya indim.Hemen lonely planet’ten bulduğum Koala İnn hostele bir taksiyle gittim.Zira hava kararmıştı.Hava karardıktan sonra bir şehre gitmek pek iyi olmuyor,çünkü nereye geldiğinizi bile anlamıyorsunuz.Aslında Pasto pek gidilmeyen bir yer,ancak ben sınırı gece geçmek istemediğimden, bir de yeteri kadar yol yaptığım için geceyi burada geçirmek ve sabah sınıra daha dinç varmak istedim.Daha az riskli olacağını düşündüm.İyi ki de öyle düşünmüşüm zira hem yol yorgunu hem de çok acıkmıştım.Hostel çok eski, tavanları yüksek, yerleri hep ahşap olan oldukça eski ve nostaljik bir binada.Pek kimse de yok.Hemen eşyaları bırakıp yakın bir lokantada yemeğimi yedim ve tabii plazaya bir yürüyüş yapmayı da ihmal etmedim.

Bu gün Kolombiya daki son günüm, o yüzden biraz bu ülke hakkında ki düşüncelerimi yazıyım istedim.Aslında burası çok büyük bir ülke,ancak yerleşimler ülkenin ortasında bir koridor gibi kuzeyden güneye doğru yer alıyor.Zira doğusu amazon, batısı yani pasifik kıyısı çok uzun olmasına rağmen hiç yerleşim yok ve jangle.Çok bakir olduğunu söylüyorlar, buranın yerli halkı bile orası hakkında pek bir şey bilmiyor.And dağları kuzeyden güneye ülkenin ortasında yer alıyor ve izin verdiği her düzlükte yerleşimler var. Bu dağ silsilesini daha uzun zaman göreceğim herhalde ama gerçekten çok heybetli bir görüntüsü var.O nedenle yerleşimlerin hepsinde çok güzel And dağları panoraması görülüyor.Ekonomik olarak daha çok tarım yapılıyor galiba.Kahve başta olmak üzere , şeker pancarı ve muz diğer  gördüklerim.Halkının çok özel bir tipi yok gibi geldi,hafif esmerler ve kendi hallerinde işleriyle uğraşıyorlar.Biraz bizim Anadolu insanını andırıyorlar.Ancak turizm konusunda daha çok yeni olmalarına karşın gelecekte çok rağbet göreceği kesin.Zira doğa çok güzel ve henüz el değmemiş durumda,yani çok bakir.Yerli halk daha turizmin farkına varamamış, turistik bütün yerleri dışarıdan gelen insanlar çalıştırıyor.Dağlık olması nedeniyle hiç demiryolu yok, her şey karayolu ile yapılıyor , o da çok yetersiz.Alt yapı konusunda daha çok yol kat etmeleri gerekiyor.İnsanları her şeye rağmen çok sevecen ve yardımsever,hepsi çok zor şartlarda yaşıyor olmalarına rağmen hep gülüyor ve yolda birbirlerine hep selam veriyorlar.Bu özelliklerini kaybetmezler umarım.Bence söylenenin aksine çok ta güvenli bir yer, herkese tavsiye ediyorum.