20 Aralık 2012 Perşembe

KÜÇÜKLÜĞÜMDE BEN DE KUMDAN KALELER YAPARDIM

Bugün Trujillo’da görmek istediğim 2 yer var:birincisi Chan-chan, ikincisi ise Huaca del Sol ve Huaca del Luna.İkiside arkeolojik yerler ve ikisi de Trujillo’ya 10 km. mesafede.Ben şehrin öbür tarafında yer alan, daha yeni olan Muche uygarlığına, yani del Sol ve del Luna’ya önce gitmeye karar verdim, zira chan-chan daha yakın.İki otobüs değiştirerek Huaca del Sol açık hava müzesine geldim.Burayı rehbersiz gezdirmiyorlar ama rehberler İngilizce bilmiyor.Neyse takıldık bir Peru’lu rehberin peşine,10 kişilik karışık milletler topluluğu grubu olarak, kadının her dediğine evet diyoruz.Şaka bir yana kadın anlamamız için yavaş ve düzgün konuştuğu için söylediklerinin çoğunu anladım.Moche uygarlığı mö.800 yıllarında hüküm sürmüş,yani Chan-Chan’dan(mö:1300) 700 yıl sonra.Ortada şehir, iki yanda ise 2 büyük piramit şeklinde mabet var.Biri del Sol diğeri de de la Luna.Tamamen çamur tuğlalarla yapılmış.Açık hava müzesi gezisi yaklaşık 1.5 saat sürdü, çıkışta bir de kapalı müze vardı, onu da gezdim.Orayı da bitirince tekrar aynı minibüslerle tam öğlen sıcağında Chan-Chan’a ulaştım.Burası da Chimu uygarlığına ait, büyük bir çamurdan kale görünümünde ve denize çok yakın.Bu kadar sene nasıl bu kadar sağlam kalmışlar hayret.Burası da açık hava müzesi şeklinde.İstersen rehber alabiliyorsun ama İspanyolca.Saat 15:30 gibi kültür faaliyetlerimi bitirdim ve biraz da Trujillo’yu görmek istedim.Ayrıca akşam için bilet almam gerekiyordu.Şehrin meydanlarını ve kiliselerini gezdim, sabit pazarında da bir sandviç ile meyve suyu içtim.Huarez’e gidecek olan Movil Tur otobüslerinin yerini öğrendim ve akşam saat 22:20 ye biletimi aldım.Bilet almak için şehri bir baştan bir başa yürümek zorunda kaldım.İyi ki de kalmışım çünkü yerel halkı bizim Mahmut paşa gibi bir yerden yılbaşı alışverişi yaparken yakaladım.Daha sonra gün batımını kaçırmamak için hemen otobüsle Huanchaco’ya döndüm.Bu sefer güneş daha değişik renk armonisi sergileyerek battı.Denize doğru uzun bir iskelesi var ,insanlar balık tutuyorlar.Biraz balık tutanları seyrettim, biraz da surf yapanları.Kendime buzlu bir de içecek ısmarladım ama ismini bilmiyorum.Karsambaç gibi bir şey ama üstüne çeşitli meyve şerbetleri koyuyorlar.19:00 gibi hostele gidip büyük sırt çantamı aldım ve orda bir de yola çıkmadan önce akşam yemeğimi yedim.Daha sonra halk otobüsü ile Movil Turun otogarına gittim ve yaklaşık 2 saat orada bekledim.Herkes telaş içinde yılbaşı için bir yerlere gidiyordu. Yine çift katlı ve lüks bir otobüsle Huaraz’a doğru 8 saatlik bir yolculuğa çıktım.