20 Aralık 2012 Perşembe

HUAREZ'İ GÖRMEDEN VİLCACOCHA GÖLÜNÜ GÖRDÜM

8-9 saat beklediğim yolculuk 7 saat sürünce, sabahın köründe saat 5 de Huarez’e vardım.Üstelik te bayağı soğuk, zira yine deniz seviyesinden 4000 metrelere çıktım.O saate hiçbir hostel beni kabul etmeyeceği için saat 7:30 a kadar terminalde bekledim.Sonra sırt çantamı yüklendim ve zaten ufak olan bu kasabada ki hostelim Akilpa’ya gittim.Çok tatlı 2 çocuk beni karşıladı, zayıf İngilizceleri ile bana odamı gösterdiler ve yapabileceğim yürüyüşleri harita üzerinde anlattılar.Hemen bugün için bir tane 3-4 saatlik bir göl yürüyüşü buldum bile.And Dağları aslında Peru’nunt bu bölgesinde çok yükseklik kazanıyor.En meşhurları Huascaran(6768m) ve Paramount Picture’ın logosunda olan Artesonraju(5999m.).Burası aslında bu dağlara çıkış için kullanılıyor.Tabii bunun yanı sıra bir sürü yürüyüş rotaları var.Havanın güzel olduğu günler her ikiside buradan görülebiliyormuş.Bu kadar bilgi yeter.Çantamı odama bıraktım ve yakın bir yerde kahvaltımı yaptıktan sonra yollara düştüm.Zira hava güneşliydi ve bu havayı bir daha bulamayabilirdim.Bir collectivo yani minibüse binerek yarım saat mesafede ki Chiwipampa köyünde indim.Saat tam 10:30 da yürüyüşe bir köprüyü geçerek başladım.Çok dik bir çıkış beni bekliyordu, çok kısa mesafede 1000m yükseldim.Yolda biraz köylü köpekler ile uğraştım ama kazasız belasız atlattım.Santa Cruz denen bir köyde Willcacocha gölünü köylülere sordum ve onların tarifi ile 2saate göle ulaştım.Gerçekten burada ki bu göller beni çok etkiliyor.Ortasında sazlık olan, zümrüt yeşili bir göl ,içinde ördekler yüzüyor ve etrafı yemyeşil çimenlik.Karşıda ise demin saydığım dağ silsilesi manzara olarak duruyor.Daha ne olsun, büyülenmiş gibi bir saat kadar öylece çimenlere uzanıp görüntünün keyfini çıkardım.Tam manzara resmi yap deseler bunu çizerdim.Sonra aynı yoldan tabii daha kısa zamanda döndüm ve bir vasıtaya atlayarak hostele döndüğümde saat tam2:30 du.Hostelin terasında dağ manzarasına karşı çok kirlenmiş olan pantolonumu ve tişörtümü yıkadım.Tam ben bir yürüyüş yaptım ama yağmur yağmadı derken, kara bulutlar bastırdı ve akşama kadar yağmur yağdı.Çamaşır sonrası çocukların tavsiye ettiği bir vejetaryen restoranda öğlen yemeği yedim ve yağmur yağdığı için gelip hostelde bir sıcak banyo yaptım.Daha sonra maillerime baktım ve yazamadığım yazılarımı yazdım.Akşam 8 gibi bir de akşam yemeği yedim ve yorgunluk çöktü.Ama yarın akşam otobüsü ile başkent Lima’ya gideceğim için biraz derste çalışmam lazım.Bakalım uyku bastırmazsa çalışırım.Yarın akşama kadar buralarda dolanacağım.