17 Aralık 2012 Pazartesi

ELVADA EKVADOR- ELDE VAR İKİ


Bu gün Ekvator’a veda ediyorum.Ne yapalım her güzelliğin bir sonu var.Saat gece23:00 te Loja’dan 8 saatlik bir yolculukla sınırı geçip, Puira’ya,oradan da 6 saatlik yolculukla, yani 15 saat sonra Peru’da ki ilk yerim Trujillo’ya varmış olmayı ümit ediyorum.Sabah kahvaltımı yaptım ve hostel hesabımı ödedikten sonra terasta kahvemi yudumlarken biraz Peru ile ilgili ders çalıştım.Öğlen 13:00 gibi küçük sırt çantamı aldım ve kasabaya yürüdüm.Orada bulunan Meyve Suyu Fabrikası(Juice factory) denen yeri merak ediyordum,bir türlü kısmet olmamıştı.Neyse bu sefer açık buldum ve karışık bir taze meyve suyu, yanında da Samosas denen bir şey yedim.Bu Samosas yulaftan yapılmış krep gibi bir şeyin içine doldurulmuş sebzelerden oluşuyor.Ama lezzetliydi.Daha sonra biraz merkez parkta oturdum.Etraf Amerikalı kaynıyordu.Hepsi buraya yerleşmiş ve hiçbir iş yapmadan avarelik yapıyorlar,ben pek anlam veremedim.Bu gün Pazar olduğu için biraz hareketliydi.Herkes bir şeyler satıyordu.Ama en ilginci bir kenarda adamın biri bir masaj yatağında gelenlere masaj yapıyordu.Epeyce adamı seyrettim, her yatanın orasını burasını kütürdetmekle meşguldü.Artık gelince bende öğrendiğim hareketleri uygulayacak birilerini bulurum herhalde.Saat 16:00 gibi tekrar yürüyerek hostele döndüm.Akşam 15 saatlik uzun bir yolculuk yapacağım için bir hamak buldum ve tembellik yaptım.Akşam 19:00 gibi buradan bir otobüsle 1 saat mesafede ki Loja’ya gideceğim.Zira otobüs oradan kalkıyor.Orada otogarda biraz fazla bekleyeceğim ama başka yolu yok.Bu nedenle yazımı bugün biraz erken yazdım.Böylece ikinci ülkemi de burada bitiriyorum, geleli 1 ay oldu.Zaman ne çabuk geçiyor.Ama burada bir slogan buldum kendime: RELAX,ENJOY,FORGET TİME.Yani gevşe,tadını çıkar ve zamanı unut.Nasıl ama!!!!!!!.Artık Peru’dan yazılara devam ederim, kısmetse……..
Ekvator’la ilgili izlenimlerime gelince:burası turizme daha alışkın, dolayısı ile daha zengin bir ülke.Gerçi burada da sadece orta bölgesini görebildim ama burada da tabiat ve doğa çok güzel.Ama Kolombiya’ya göre daha organize, yani biraz daha turistik.Okyanus kıyılarında daha turistik tatil yörelerinin olduğunu bir de tabii benim tercih etmediğim Galapagos adalarının olduğunu unutmamak lazım.Ben tercihlerimden memnunum, gerisi hikaye.İnsanlarına gelince, daha kısa bir ırk oldukları kesin.Genellikle mutlu görünüyorlar ve turistlere daha alışkınlar.Herkes bir şeyler yapmaya, en azından bir şeyler satmaya çalışıyor.Burada da mısır ve şeker kamışı üretimi yaygın.Pazar günleri alkol tüketimi ve satışı her yerde yasak(bira bile),bana biraz ilginç geldi.Gezdiğim yerlerde öyle pek fazla sanayi, yani büyük fabrikalara filan rastlamadım.Ama petrol daha ucuz ve insanlar hafta sonları yakın yerlere gezmeye gidiyorlar.Herhalde ekonomik durum bunda etkili.Sonuçta keyifli bir ülke ve ben burayı gördüğüme memnunum.

                                                                     16/12/2012 Pazar


 


 

                                                               

Hiç yorum yok: