18 Şubat 2013 Pazartesi

BREZİLYA TARAFINDAN İGUAZU ŞELALELERİ

Tam dedikleri saatte yani sabah 9:00 da İguazu’ya vardık.Ancak ben, dün gece ki yolculuğumun 1/3’nü koca otobüste tek başıma geçirdim.Sabah bir tek bana sabah kahvaltısı servisi yaptılar.Çok komik bir durum oldu tabii ki de.Ama sabah gün doğumunu böylece en ön koltuğa geçerek, büyük pencerelerden keyifle seyrettim.Zaten İguazu’ya yaklaşırken tabiat birden değişti ve Amazon durumları kendini göstermeye başladı.Otogarda biraz Buenos Aires için ve şelalelerin Berezilya tarafını nasıl görebilirim diye araştırma yaptım.Sonra otogara yakın bir hostelde bu sefer banyosu içinde tek kişilik ve de klimalı bir oda tuttum.Hava çok sıcak olduğu ve yoldan geldiğim için öncelikle bir duş aldım.Günde sadece 3 kez kalkan ve tek bir otobüs firmasının gittiği Brezilya tarafı için saat 10:30 otobüsüne yetişerek bilet aldım.Böylece Güney Amerika kıtasında ki 7.ci ülkem olan Brezilya’ya da ayak basmışoldum.Otobüse bindikten 20dk. sonra Arjantin çıkış damgasını vurdurduk ve hiç Brezilya sınırında bir işlem yaptırmadan doğrudan geçtik.Toplam bütün yol ve işlemler 1 saatte bitti ve biz 11:30 da İguazu şelalelerinin Brezilya tarafında indik.Milli park giriş ücretini de Arjantin Pesosu olarak ödedim.Böylece konuşmalar ve plakalar dışında Brezilya’ya geçtiğimi anlamadım bile.Kapıdan aldığım harita ile park içinde çalışan otobüslere binerek yarım saatte şelalelerin olduğu yere vardım.2km. lik bir patikayı takip ederek, zaman zaman seyir teraslarından fotoğraflar çekerek yürümeye başladım.Yağan yağmurlardan olsa gerek su çok çamurlu akıyordu.Fakat görüntü gerçekten etkileyiciydi.Çok geniş bir alandan, çok fazla şelale akıyordu.Bugün Pazar olmasına rağmen çok fazla kalabalık yoktu.Bazen tur otobüslerinin kalabalığı oluyordu ve tabii ki Japon turistler.Hava yine çok sıcak ve çok nemli olduğu için ben hemen terlemeye başladım.Bereketşelalelerden gelen sulu rüzgar biraz insanı serinletiyordu.En son köprülerle,ıslanmayı göze alarak şelalelerin altına kadar gittim.Sonra asansör ile tekrar yukarı çıkarak, kafeteryaların olduğu bölümde bir şeyler yedim.Saat 15:00 te kalkan dönüş otobüsüne binerek tekrar Arjantin İguazu’suna döndüm.Otogardan yarın akşamüstü 17:30 da kalkan Buenos Aires biletimi alarak kendimi hostele attım.Sıcakta odanın klimasını çalıştırarak biraz dinlendim.Sıcak biraz hafifleyince, İguazu’yu keşfe çıktım.Önce Plazasına sonra da yakınlarda ki İguazu nehrinin kıyısına gittim.Üç ülkenin(Brezilya,Arjantin,Paraguay) topraklarını birbirinden ayırarak,üç koldan akan nehir, burada birleşerek yoluna devam ediyor.Benim ulaştığım tepeden üç ülkenin toprakları da çok rahat görülebiliyor.Nehir kenarında bir akşamüstü yürüyüşü yaptım, güneşi batırdım ve merkeze döndüm.Hava kararmaya başladığı için bir yerlerde karnımı doyurarak, yine sıcaktan bayılmış bir halde klimalı odama kavuştum.Yarın sabah şelalelere daha yakın olan Arjantin tarafına gideceğim ve tahmin ederim sıcakta daha fazla dolaşmam gerekecek.Akşama yine yolculuk var, son durak olan başkent Buenos Aires’e gidiyorum.Belli mi olur belki günü birlik Uruguay’ın başkenti Montevideo’ya da uğrarım.