20 Şubat 2013 Çarşamba

SON DURAK BUENOS AİRES

Bereket yan koltuk boştu.Bütün yol boyu klimanın altında kurumaya çalıştım.Gece çaktırmadan ayakkabılarımı ve çoraplarımı çıkartıp biraz olsun kurumalarını sağladım.Şiddetli yağmur bütün yol boyu devam etti.Ben de arada sırada fırsat buldukça uyumaya çalıştım.Saat öğlen 12:00 de varmasıbeklenen otobüs herhalde yağmur nedeni ile saat 14:00 de Buenos Aires’e vardı.Yağmur hala çiselemeye devam ediyordu.Otogarda bulunan bir enformasyon bürosundan harita alarak, hostellerin bulunduğu yeri sordum.Yürüyerek gidilemeyeceğini ve metroyu kullanmam gerektiğini anladım.Büyük şehirlerde insan oryantasyonunu daha zor sağlıyor.Neyse metroyu bularak bir bilet aldım ve 5 durak sonra buranın merkezi olan Avenue de Mayo’da indim.Metrodan çıkınca sanki kendimi birden New York’ta filan zannettim.Görüntü çok benziyordu.İşlerine koşuşturan insanlar,yüksek binalar,devamlı bir trafik ve korna sesi.Bu sosyetik cadde üzerinde hostel olmayacağını düşünerek bir arka sokakta yürürken karşıma bir hostel (B.A. Stop Hostel) çıktı.Şansımı deneyeyim dedim ve zilini çaldım.Önce rezervasyonum olup olmadığını sordular.Daha sonra yatakhanelerde yer olmadığını ve tek kişilik oda olduğunu söyleyince, ben pahalı olacağını düşündüm.Fakat müdür kılıklı bir kadın benim halime acımışolacak ki günlüğü 320.00 pesoluk yeri bana 4 gün kalacağımı söyleyince günlüğü 130.00 pesodan(23 dolar) verdi.Hem de banyosu içinde ve kahvaltı dahil, bir de üstelik çok merkezi.Böylece Güney Amerika gezimin son günleri krallar gibi geçeceğe benziyor.Hemen bir duş alarak üstümdeki nemli giyeceklerden kurtuldum.Sonra biraz keşif gezisine çıktım.Gerçekten bir ucunda Milli Kongre Binası(National Congress Building), diğer ucunda Plaza de Mayo meydanı ve hükümet binasının(Goverment House)bulunduğu yaklaşık 2km.lik Av. De Mayo, Buenos Aires’in en önemli caddesi.Orayı baştan sona yürüdüm ve hükümet binasının arkasında bulunan Plata Nehri kıyısında ki Puerto Madero’ya gittim.Burası eskiden liman olarak kullanılıyormuş.Fakat şimdi eski halini koruyarak çok güzel bir gezi yeri haline getirmişler.Eski kırmızı tuğladan yapılmış liman binalarına şimdi çok güzel ve özel restoranlar yerleşmiş.Hava kapalı ama yağmur durmuş olduğu için benim için de güzel bir yürüyüşoldu.Böylece şehir ile ilgili oryantasyonumu sağlamış oldum.Bir yerlerde karnımı doyurduktan sonra hostele döndüm ve yazamadığım yazılarımı ve maillerimi yazdım.Bu güzel şehri keşfetmek için önümde yeterli vakit var.

                                                                            19/02/2013 Salı





 
 


























 

Hiç yorum yok: