20 Şubat 2013 Çarşamba

ARJANTİN TARAFINDAN İGUAZU ŞELALELERİ

Bugün şu İguazu şelalelerini birde Arjantin tarafından göreyim dedim.Sabah hostelde kahvaltımı yaptıktan sonra yakın olan otogara giderek Milli parka giden otobüslerden birine saat 9:20 de bindim.Her 20 dk. bir otobüs kalkıyor zaten.Yaklaşık 30dk. sonra milli parkın giriş kapısına geldik ve giriş ücretini ödedikten sonra enformasyon bürosundan bir harita alarak inceledim.Burada daha çok yürüyüş parkuru ve görülecek mekan varmış.Bir alt parkur ve birde şelaleleri üstten görebildiğin üst yürüyüş parkurları bulunuyor.Mekan o kadar büyük ki, içinde küçük bir tren bile çalışıyor.Büronun hemen yanında bulunan bir yerden şelaleleri yakından görmek için saat 11:45’e bot gezisi biletimi de aldım.Güneşli ve nemli bir havada yürüyüşe başladım.Bota bineceğim için önce alt yürüyüş yolunu seçtim.Parkurların bazı noktalarında tuvaletlerin ve yemek içmek için cafelerin olduğu istasyonlar yapmışlardı.Oralarda dinlenerek ve fotoğraflar çekerek bota bineceğim yere geldim.Sırtımıza bir can yeleği ve birde eşyalarımızı içine koyacağımız bir naylon torbalar verdiler.İyi ki de vermişler,zira botlaşelalelerin altına kadar girip bottakileri ıslatmak bu işin özelliğiymiş.Sanki elbiselerimle duşa girmiş gibi donuma kadar ıslak bir halde bottan indim.Tabii kurumak için devamlı güneşli yerlerden yürüdüm.Tam kurumaya yüz tutmuştum ki, bu sefer de korkunç bir yağmur başladı ve ben sabah yaptığım duşla birlikte 3.cü kez sırılsıklam ıslandım.Islak olarak üst parkuru da tamamladım.Millet bildiği için hep mayoları ve bikinileri ile gelmişlerdi.Yağmur onları pek etkilemedi.Ben akşam otobüse böyle nasıl bineceğimi düşünerek, hafif ıslak vaziyette tekrar otobüsle şehre döndüm.9:45’te girdiğim parktan 15:15’te çıktım.Yaklaşık 6 saat şelalelerde vakit geçirmişim.Saat 17:45’te Buenos Aires otobüsüne bineceğim için, önce aç olan karnımıdoyurdum.Sonra hostele bıraktığım büyük sırt çantamı almaya gittim.Bu sırada tekrar çok şiddetli bir yağmur başladı, hostelin karşısındaki bir dükkanın önünden karşıya geçip hostelden çantamı bile uzun süre alamadım.Yağmur biraz hafifleyince ancak hostelden çantamı alabildim.Bu yağmur beni Buenos Aires’e kadar hiç bırakmadı.Bereket otogar hostele çok yakın olduğu için ve zaten hafif ıslak olduğumdan, biraz daha ıslanarak otobüse bindim.Bütün yol boyunca şiddetli yağmur devam etti.Uzun zamandır unuttu sandığım yağmur beni tekrar yakaladı.Böylece hafif nemli birşekilde 18 saat sürmesi beklenen yolculuğum başlamış oldu.Şaka gibi ama bu benim gezimin son otobüs yolculuğu olacaktı.Zira Buenos Aires benim gezimin son durağı.