2 Şubat 2013 Cumartesi

FİTZ ROY ÇOK HEYBETLİ

Dün gece ben maillerime bakıp odama döndüğümde, 3 Arjantin’li bayan eşyalarını toplayıp, odadan ayrılmışlardı.Herhalde benden korktular,orman kaçkını adam dediler.Böylece sakin ve sessiz bir gece uykusu çektim.Sabah acelem, otobüsüm ve turum olmadığı için 8:00 gibi kalktım.Hostelin restoranında reçel,yağ,kızarmış ekmek ve kahveden oluşan kahvaltımı yaptım.Biraz bilgisayarımda vakit geçirdim ve saat 9:30 gibi küçük sırt çantama dünden hazırladığım sandviç ve suyumu koyarak yola çıktım.Kasabanın kuzeyinde, bizim hostele çok yakın olan milli park kapısından çıkarak Üç Göllere (Logos de los Tres) doğru yürümeye başladım.Haritada tek gidiş 4 saat olarak yazılıydı.Zaten yolun bir kısmını dün Capri gölüne giderken görmüştüm.Hava bulutlu ve hafif serindi.Capri gölü ayrımı tabelasından yarım saat sonra 3441m. yüksekliğinde, ama sivri kayaların oluşturduğu karlı zirvesiyle ve heybetli görüntüsü ile Fitz Roy dağı göründü.Seyir tepesinde birkaç fotoğraf çektikten sonra yoluma devam ettim.Şansıma tepesi bulutlu değildi, yüzünü görebildim.Zaten o zamana kadar bulutlar dağılmış ve güneş yerini almıştı.Bütün yol boyunca karşımda onun görüntüsü ile yürüdüm.Zaten bir yürüyüşte ne görmek isterseniz, hepsi bu rotada mevcuttu.O yüzden Chalten’in en tercih edilen yürüyüş rotasıymış.Göller,nehirler,dereler,orman,dağ,karlı zirve,şelale,seyir tepesi.Daha ne olsun, sanki bütün bunlar elle yürüyüş yolu boyunca serpiştirilmişlerdi.Beyaz Nehir (Rio Blanco)i besleyen bir çok derenin üzerinden ahşap,küçük köprülerle geçtikten sonra Poincenot denilen bir kamp alanına geldim.Birçok genç dere kenarında ki bu kamp alanına çadır kurmuş, gecelemişlerdi.Şimdi de sabah kahvaltılarını dere kenarındaki çimenlerin üzerinde hafif güneşin ısısı altında yapıyorlardı.Özenmedim değil, çadırla gelip birkaç gece kalmak lazımmış.İnsan resetlenir herhalde.Neyse yolun son bölümü oldukça dik bir tepeye tırmanarak bitiyordu.O tepeye tırmandığımda, karşıma arkasında karlı Fitz Roy görüntüsü ile masmavi bir göl çıktı.Rüzgardan korunmak için hemen büyük bir kayanın arkasına oturdum ve hem yemeğimi yedim, hem de manzarayı içime sindirdim.4 saatlik yolu, 3 saatte yürümüştüm.Bu nedenle 1.5 saat kadar oralarda oyalandım ve güneşlendim.Saat 14:00 gibi dönüşe başladım ve dün gördüğüm Capri Gölüne tekrar uğrayarak, birazda onun kenarında oturdum.Zira bugün, dünkü rüzgardan eser yoktu ve güneşin altında tatlı tatlı gülümsüyordu.Beyaz nehrin yanından geçerken de ayaklarımı suya sokarak biraz dinlendirdim.Bu kadar oyalanmaya rağmen saat 17:00 gibi kasabaya döndüm.Hemen hostelde sıcak bir duş alarak temizlendim ve cici çocuk oldum.Karnım acıktığı için, markete giderek biraz alış-veriş yaptım ve karnımı doyurdum.Chalten de hep Bar, Pub , Cafe, Pizzateria tarzı yerler var, hiç normal bir lokanta görmedim.O nedenle hep sandiviç cinsi şeyler hazırlayarak karnımı doyurdum.Herhalde gidiş-geliş 20km. nin üzerinde yürümüş olduğum için, duştan sonra ayaklarımın ağrıdığını hissettim.Bu gece yine erkenden yatıp dinlenmem gerek.Yarın öğlen 13:00 otobüsü ile Calafate’ye gideceğim.Ben sabah rahat durmam, yine ufaktan bir yürüyüş yaparım.