5 Şubat 2013 Salı

PUERTO NATALES-TEKRAR ŞİLİ'DEYİM

Bu hostelde kahvaltı 6:30 da başladığı için, kahvaltımı yaptım ve üzerine de kahve keyfi yaparak saat 8:30 da ki otobüs için otogara gittim.Günüm sabahları otogarda başlar oldu.Bereket otobüs zamanında kalktı ve yine sonsuzluk görüntüleri arasında Puerto Natales’e doğru yola çıktık.Arjantin tarafından sınır daha uzak olduğu için saat 13:00 gibi Arjantin sınırına geldik.Çıkış damgalarını vurdurduk ve tekrar otobüse binerek 5dk. sonra Şili sınırına vardık.Ancak bu Şili’liler bir gıcık.Pasaportta bir kişi çalışıyor, dolayısı ile sıra uzadı.Birde herkesin bagajlarını otobüsten indirip, tek tek aradılar.Tabii benim çantalarımda nasibini aldı.Girerken bir form dolduruyorsun ve hayvan veya yiyecek götürüp götürmediğini beyan ediyorsun.Ben hep yok diye işaretlemiştim.Fakat küçük çantamda yol için bir yeşil elma ile 3 tane kırmızı erik vardı.Herif onları buldu ve el koydu.Bende senin olsun ve afiyetle ye dedim.Böylece benim meyveler sınırı geçememiş oldu.Neyse Şili sınırını geçmemiz 1:30 dk kadar sürdü.Sonra tekrar otobüse binerek 1 saat sonra Puerto Natales’e vardık.İki hostelde yer yoktu,ama yine üçüncüsünde(Kaweskar Hostel) 8 kişilik yatakhanede  yer buldum ve hemen yerleştim.Hatırladığım kadarı ile ilk defa bu kadar kalabalık bir odada yatacağım, herşein bir ilki vardır.Yanımda hiç Şili parası olmadığı için bankamatikten para çekmeye gittim, ama yine banka kartıma yok çekti.Neyse ki kredi kartımla yetecek kadar çekebildim.Sonra bir otobüs şirketinden Çarşamba sabahına Punto Arenas için biletimi aldım.Yarın Torres del Paine milli parkına günübirlikte olsa gitmek istiyordum.Bu nedenle biraz araştırma yaptım ve 8 saatlikte olsa bir yürüyüş parkuru olduğunu öğrenince hemen onun içinde gidiş dönüş otobüs biletimi ayarladım.Zira burasını herkes ve her kitap çok övüyordu,ama aslında bir haftalık, çadırlı yürüyüşler için daha da olumlu şeyler duydum.Olsun tadımlıkta olsa buralara kadar gelmişken gidip görmekte fayda var.Bu işleri hallettikten sonra kasabaya indim ve biraz keşif yaptım.Yarın milli parkta yiyecek bir şey olmadığı için bir marketten yarın için alış-veriş yaptım.Onları hostele bırakarak,doğruca sahile indim.Gerçekten burayı çok sevdim.Çok hoş, dinlendirici ve sakin bir sahili var,orada biraz oyalandım ve güneşin batışında romantik yaptım.Herhalde buralarda med-cezir olayları çok olduğu için sular sahilde bayağı çekilmişti.Erkan'la Puerto Monnt'ta biletlerine baktığımız 4 günlük feribotlar  son durak olarak buraya yanaşıyor.Güneş, denizin ve dağların arkasından çok güzel renkler eşliğinde battı.Tabii fotoğraflar çekildi.Oradan ayrılıp, Plaza Arenas’a uğradım ve hostele döndüm.Yarın için sandiviçlerimi hazırlayarak, yürüyüş çantamı hazırladım.Yarın 8 saatlik biraz zorlu ama keyifli olacağını tahmin ettiğim bir yürüyüş beni bekliyor.