10 Şubat 2013 Pazar

BEAGLE KANALINDA KATAMARANLA TUR

Artık bir klasik haline gelen Arjantin kahvaltımı(yağ,reçel,kızarmış ekmek, kahve) yaptım.Vaktim varken ve tur saat 9:30 da olduğu için bir de duş aldım ve limana katamaranın kalkacağı yere gittim.Meğer bugün benim yapacağım küçük turun aynı fiyata bir de penguenleri görmek ister misiniz diye sorulunca, hemen kabul ettim.Benim yazıldığım tur 3 saat idi, bu ise 6 saat sürecekmiş.Olsun dedim ben aç filan da kalsam, penguenleri görmeye razıyım.Şurasında zaten bir günüm var.Aşağı yukarı 100 kişilik büyük bir katamaranla limandan çıktık.Öncelikle yakınlarda bulunan iki kuş adasını gördük.Daha sonra Ushuaia’da çok meşhur olan deniz fenerini yakından fotoğrafladık.Bütün bunlar 2 saat sürdü.En son olarak ta Beagle Kanalının en dar yerinden geçerek penguenlerin bulunduğu bir adayı ziyaret ettik.Turun yapıldığı Beagle kanalı, Atlas okyanusunu pasifik okyanusuna bağlayan bir kanal.Derinliği100m. civarında ve suyun sıcaklığı ise 5-6 derecelerde.En dar yeri 1.5 km.(Mc Kinley) ve kanalın kuzeyinde Arjantin, güneyinde ise Şili toprakları var.Adada gerçekten çok fazla penguen vardı.Uzun süre seyrettik ve fotoğraflar çektik.Daha sonra hiç durmadan 2 saatte tekrar Ushuaia’ya döndük.Katamarandan iner inmez bir otobüs firmasından yarın sabah 05:00 te kalkacak,12 saat sürecek olan  Rio Gallegos’a biletimi almak istedim ama kapalıydı ve saat 17:30 da açılacaktı.Ben de bu fırsattan istifade oraya çok yakın olan Maritimo müzesini gezmeye gittim.Bu müzenin özelliği, eskiden çok ünlü bir hapishane olmasından kaynaklanıyordu.Gerçekten bir bölümünü müze haline getirmişler, bir bölümü ise hala eski hapishane haliyle korunuyor.İlk defa filmlerde ki gibi bir hapishaneyi, gezmiş oldum.Orada yatanların hayatları ve duvarlara yaptıkları resimler görülmesi gerektiğinin kanıtıydı.Müze olan kısmında ise Antarktika Kıtasına yapılan keşif gezileri ile kanalda batan gemiler ile ilgiliydi.Oradan çıkınca ,açılmış olan ofisten biletimi aldım.Karnım çok acıktığı için hemen bir süper markete girerek,hem yarın yol için bir şeyler, hem de akşam için kendime domatesli makarna yapmak için malzeme aldım.Hemen hostele dönerek yemeğimi yedim ve kendime geldim.Bu arada yemek yerken bir Arjantin’li diş hekimi ile tanıştım.Yemeğim bitene kadar diş muhabbeti yaptık.Sonra ben tatildeyim diyerek müsaade istedim ve saat 20:00 civarında sahile inerek biraz gün batımı fotoğrafları çektim.Tabii ki güneş batınca, hemen hostele döndüm.Zira hava hemen soğudu.Kendime bir bitki çayı yaptım,sırt çantamı yarın için hazırladım ve tombi yatak.Yarın saat 05:00 te yollara döküleceğim.