3 Şubat 2013 Pazar

ARJANTİN PATAGONYASININ BAŞKENTİ CALAFATE

Sabah uykumu almış olarak saat 8:30 da kalktım.Kahvaltımı peanutbutter’lı sandviçimin yanına bir kahve söyleyerek hostelde yaptım.Check-out zamanı 10:00 olduğu için odama çıkıp çantamı hazırladım ve hostelin resepsiyonuna bıraktım.Vaktim olduğu ve rahat duramadığım için 4km. uzaklıkta bir şelaleye yürüyüş yapmaya karar verdim.10:00 gibi çıkarak nehir kenarından yürüyerek 45dk.da şelaleye vardım.İyi ki gitmişim,zira 25-30 m. yüksekten dökülen bu şelaleyi sabah sabah görmek güzel oldu.Hava da bulutlu olduğu için sabah sporumu yapmış oldum.Biraz fotoğraf çekerek oyalandım ve 11:00 gibi aynı yoldan hostele döndüm.Hostele yakın bir fırından sebzeli empedenalarımı yiyerek,sırt çantamı yüklendim ve otogara gittim.Saat 13:00 te otobüs kalkarak, 4 saatlik Calafete yolculuğum başlamış oldu.1 saat kadar yol aldıktan sonra,La Leona diye nehir kenarında bir yerde mola verdik.Bir sürü ünlü dağcının konakladığı bu yerde, bende bir kahve içtim.Sonra tekrar otobüse binerek saat 16:30 da Calafate otogarına vardık.Otogarda, yarın burada ki meşhur Perito Moreno Glassier’ini göreceğim için bir sonra ki gün yani pazartesi sabahına, Şili patagonyasında ki Puerto Natales’e bilet aldım.Ayrıca yarın sabah 9:30 gidiş,15:30 dönüş için glassiere otobüs biletimi aldım.Daha sonra önceden ayarlanmış olan hostelime(i Keu Ken Hostel) gittim.Odama eşyalarımı bırakarak, yakınlarda bulunan bir supermarkete alış-verişe gittim.Zira yarın glassierde yiyicek bir şey olmadığı için, kendime yolluk hazırlamam gerekiyordu.Onları hostele bırakarak, kasabaya keşfe çıktım.Burası da Chalten’den biraz daha büyük bir kasaba.Bir tane bizim Bağdat Caddesi gibi ana bulvarı var, bütün dükkanlar onun üzerine dizilmişler.Bakınarak yukarıdan, aşağıya bir yürüdüm.Güzel bir park vardı, biraz orada oyalandım ve sonra hostele döndüm.Mutfakta hem akşam için, hem de yarın için sandviçlerimi hazırladım.Sonra manzaralı olan bahçede, akşam yemeğimi yedim.Artık iyice güneye indiğim için, hava 22:00 civarlarında kararıyor.Ancak hava beklediğimden sıcak çıktı.Gündüz 20 derecelerde, güneş battıktan sonrada 10-12 derece civarında oluyor.Beni şehir gezmek,normal yürüyüşlerden daha fazla yoruyor galiba.Biraz lobide maillerime baktıktan sonra yatma vakti geldi.