1 Şubat 2013 Cuma

RUTE 40 DA BİR MOLA CUEVOS DEL LOS MANOS

Sabah 6:00 kalktım, bir kahve ve bisküvi ile kahvaltımı yaptıktan sonra büyük sırt çantamı otobüse koyarak başka bir tur minibüsü ile ellere doğru yola çıktık.Tur sonrası minibüs, otobüs ile bir yerde buluşacak ve Chalten’e yolculuğa kaldığımız yerden Ruta 40 yolunda devam edecektik.Minibüsle 2 saat kadar bir yol gittik ve bir kanyonuna geldik.Cuevos de los Manos’da milli park.Burada bizi İngilizce bilen bir rehber karşıladı ve kanyonun bir yamacından yürümeye başladık.Az sonra kanyonun duvarlarında 9000 yıl önce insanların  üzerine bir çubukla minerallerden (yani taşları öğüterek) elde ettikleri boyaları püskürterek ellerinin negatiflerini çıkarttıkları duvar resimlerini gördük.Bazen lama ve yolda çokça rastladığımız, bizim deve kuşunun küçüklerinin resimlerini de çizmişlerdi.Çizdikleri figürler gerçekten görülmeye değer şeylerdi.Ayrıca kanyonun görüntüsü de hiç fena değildi, benim için değişik bir tur oldu.Otobüste yolculuğu böylece biraz kısaltmış oldum.Saat 11:00 gibi turu tamamladık ve tekrar minibüse binerek, esas otobüsümüzle buluşmaya gittik.Bu arada yolda bir sürü kendi başına otlayan lamalar ve küçük deve kuşlarına rastladık.Saat 12:00 gibi, bizi yolda bekleyen Chalten tur otobüsü ile buluşarak yola devam ettik.Manzara akşamüstü daha da güzelleşti.Bir defa tuvalet molası vererek, bir de Ruta 40 tabelası önünde fotoğraflar çektikten sonra, saat 9:30’a doğru mavi, yeşil karışımı bir göl kenarında kurulu küçücük Chalten kasabasına vardık.Müthiş bir rüzgar bizi karşıladı, nerdeyse yürümek imkansızdı.Ancak hava akşam olmasına rağmen tahmin ettiğimden daha sıcak 12-15 dereceler arasındaydı.Kalacağımız hostelde ki 4 kişilik odama çıkarak, yerleştim.Aynı otobüste ki Japon kızda benim odama düştü.Ancak hali biraz acınasıydı.Çünkü küçücük boyuyla ona hem üst ranza, hemde yukarıda bir dolap kalmıştı.Kıza acıdım ve benim alttaki dolabı ona verdim.Tabii çok memnun oldu ve kırk kere teşekkür etti.Yarın sabah 8:00 de Viedma Buzuluna yapacağım tur için Patagonya Adventure acentesinin yerini bulmam gerekiyordu.Zira otobüs acentenin önünden kalkacaktı ve sabahın o saatinde birde onu aramak hiç işime gelmezdi.Chalten küçük bir kasaba olduğu için, üç blok ötede yerini buldum ve hostele dönerek yatağıma kavuştum.