15 Şubat 2013 Cuma

YİNE UZUN BİR YOLCULUK VE MENDOZA

Sabah yine odadakileri uyandırmadan saat 7:15 de ki otobüsüm için otogara gittim.Bu sefer araba biraz gecikti ve yarım saat rötarla kalktık.Öncelikle iki sahil kasabası olan Las Grutas ve San Antonio’yu geçtik.Burada tatilleri biten Arjantin’lileri alıp, yenilerini bıraktık.Daha sonra yol içeri girdi, yani batıya doğru yol almaya başladık.Saat 18:00 gibi orta Arjantin’in büyük şehirlerinden olan Neuquin’e vardık.Bu arada konforlu bir otobüs şirketi seçmiş olmalıyım ki sabah kahvaltısı,öğlen yemeği ve akşam yemeğini otobüste verdiler.Benim hazırladıklarımla birleşince iyi oldu.Neuquin’den de 13 saat yolculukla Mendoza’ya vardık.Bütün gece uyumuşum,iyi alıştım yollarda uyumaya.Sabah otogarda hemen bir daha ki durağım olan İguazi şelalesine gitmek için araştırma yaptım.Çok uzak olduğu için oraya değil ama yolun nerdeyse yarısı olan Santa Fe’ye Cuma akşamı saat 20:00 için biletimi aldım.Artık zaman daraldığı için iyi planlama yapmam lazım.Bilet işini halledince otogardan ayrıldım ve oraya 6 blok uzaklıkta bulunan Hostal Ruca Potu’ya yürüdüm.Bereket yerleri varmış.Ancak hava gittikçe ısınıyordu.Hostelin sahibi yaşlı amca (My Friend diyerek) çok iyi İngilizce konuşuyordu.Ondan birazşehir ve yarın bisikletle yapmayı planladığım üzüm bağları gezisi hakkında bilgiler aldım.Onun dediğine göre öğlen saatleri çok sıcak( 32-34 derece) ve nemli olurmuş.Bu nedenle vakit kaybetmeden eşyalarımı bırakarak merkezi keşife çıktım.Mendoza 1.000.000 nüfuslu oldukça büyük bir şehir.Ancak geçirdiği büyük bir deprem nedeniyle şehri başka bir yerde, yeniden inşa etmişler.Bu nedenle yollar çok geniş ve ızgara şeklinde sanki elle çizilmiş gibi.O yüzden çok eski binaları yok.Ortada büyük bir Plaza İndependencia ve onun dört köşesinde ise 4 tane küçük plaza yapmışlar.Bendeniz tabii ki de hepsini gezdim.Öğlen self servis bir vegeteryan lokantası buldum ve karnımı da doyurdum.Bu sırada öğlen sıcağı bastırınca hostele kaçtım, biraz dinlendim.Saat 16:30 civarı tekrar çıktım ve büyük plazaya yaklaşık 3km. uzaklıkta bulunan şehrin en büyük parkına General San Martin’e gittim.Gerçekten gezmeye kalksa insanın bir gününü alır.Ben sadece oldukça büyük olan gölün etrafında dolandım ve birazda çimenlerde keyif yaptım.Daha sonra merkeze dönerken bir yerde bisikletçiler görünce, durdum.Meğer bugün Mendoza Bisiklet turu başlıyormuş.Onun açılışıvardı,biraz orada vakit geçirdim.Karnımı merkez sabit pazarında yerel birşeyler yiyerek doyurdum ve yol yorgunluğu çökünce, hostelime döndüm.Yarın becerebilirsem, tek başıma şarap evlerini bisikletle gezmeye gideceğim.Umarım sarhoş olmadan döner ve saat 20:00 deki otobüse yetişirim.