13 Şubat 2013 Çarşamba

PENİNSULA VALDES YARIMADASI TURU

Arjantin kahvaltısı sonrası saat 8:00 de gelen tur minibüsüne binerek yollara çıktım.Hedef Peninsula Valdes yarımadası.Aslında balinaların çok rahat görüldüğü bir yer, ancak mevsimi olmadığı için biz penguen, deniz aslanı ve fok görmeye gidiyoruz.9 kişinin 3’ü turist, gerisi Arjantin’li.Uzunca bir yol gittik ve milli park girişinde biletimizi aldıktan sonra  orada bulunan ufak bir müzeyi gezdik.Çok büyük bir balina iskeleti ve balinalar ile ilgili bilgiler aldık.Tur rehberi çok iyi İngilizce biliyordu ve bizi bayağı bilgilendirdi.Yarım adada 24 tane koyun çiftliği vardı ve 200.000 koyun besleniyordu.Ancak eti için değil , çok değerli olan yünü için besleniyorlardı.Ayrıca 30.000 civarında Lima’nın bir küçük bir türü olan Vanacao başıboş dolaşıyorlardı.Yarım adanın tamamı yarı çöl görünümünde steplerle kaplıydı.Yarımada karaya çok ince bir kara parçası ile bağlanıyor ve bu bağlantının iki tarafında iki büyük koy bulunuyordu. 2 saat yol gittikten sonra önce deniz aslanlarını, arkasından da penguen kolonilerini gördük.Her yerde yaklaşık 30 dk. fotoğraf çekmek ve gezmek için vaktimiz oluyordu.En son bir saat daha yol alarak yarımadanın kuzeyinde fok balıklarını ,deniz kenarında yavruları ile birlikte güneşlenirken yakaladık.Dönüşte Puerto Piramides denilen küçük bir balıkçı kasabasında durduk ve yemeklerimizi yedik.Bende gölgelik bir ağaç altında sandviçlerim ve meyve suyumla öğlen yemeğimi yedim.Çok güzel bir sahili var, kasabaya uzak olduğu ve ulaşım olmadığı için yalnız kendi arabaları ile gelen insanlar vardı.Onların da sayıları az olduğu için çok sakin ve dinlendirici bir yerdi.Ayrıca met-cezir olayı nedeniyle deniz 100m. kadar çekilmiş,  geriye kocaman bir sahil bırakmıştı.Sahil kenarında buraya ilk yerleşen Welsh’lerin barındıkları mağaralar bulunuyordu. Saat 15:30 gibi dönüşe geçtik ve 17:00 civarında hostele geri döndük.Ben yarın yola çıkacağım için hemen bir duş aldım ve sokaklara çıktım.Öncelikle yol için market alış verişi yaptım.Sahilde  dörtlü bir grup müzik yapıyor ve insanlarda dans ediyorlardı.Çimenlere oturarak onları izledim ve dinledim.Karnımı doyurduktan sonra hostele döndüm ve yolluklarımı hazırladım.Yarın sabah 7:00 de yine 24 saatlik bir yolculukla şarap bölgesi Mendoza’ya gidiyorum.Bu Arjantin çok büyük, git git bitmiyor.