1 Şubat 2013 Cuma

PATAGONYA YOLLARINDA

Sabahın köründe, daha hava aydınlanmadan ve odadakileri uyandırmadan, saat 6:00 gibi hosteli terk ettim.Böyle olacağını tahmin ettiğim için her şeyimi akşamdan hazırlamıştım.Otobüs acentenin önünden 6:30 da kalkacaktı.Ben gittiğimde Fransız bir karı-koca bekliyordu.Benden sonra 4 kişi daha geldi ve toplam 7 kişi ile otobüs kalktı.Bir Japon kız,2 Fransız,3 Arjantinli ve birde ben.En son şirin bir Arjantin’li rehber geldi,ama İngilizce biliyordu.Bize kısaca yolculuk hakkında bilgiler verdi.Ayrıca istersek Chalten’de ki hosteli ve aktiviteleri otobüsten telefonla rezerve edebileceğini söyledi.Bariloche’nin nefis orman ve göl görüntüleri arasında yola çıktık.Gutierrez,Mascards ve Guillelmo göllerini geçtik ve Arjantin’in en büyük kayak merkezini bulunduran Cathedral dağını gördük.Saat 10:00 gibi birden doğa değişti ve yeşillerin yerini uçsuz bucaksız stepler aldı.El Bolson denilen bir kasabada 10 dk. tuvalet molası verdik.Bu sırada otobüs içinde mazot aldık.Öğlen 1:30 gibi Gabernador Costa diye bir kasabada öğlen yemeği için tekrar durduk.Yemeğimizi yedikten sonra tekrar gece kalacağımız Perito Moreno kasabasına doğru yola koyulduk.Bu arada gökyüzünde bulutların görüntüsü sanki bir tablo gibi değişip duruyordu.Yolda, bu bozkırda bir ip gibi uzanıp gidiyordu.Ben küçüklüğümde Patagonya adını duyduğumda, uydurma bir yer olduğunu, aslında böyle bir yer olmadığını düşünürdüm.Sonra biraz kemale erip, coğrafya derslerine başlayınca,Patagonya’nın Güney Amerika’nın en uç noktasında olduğunu öğrendim.O zamandan beri buraya gitmek için içimde büyük bir istek duydum.Nedenini sormayın.Herhalde, erişilmeze ulaşmak diyelim.Kısmet bugünmüş.Böylece en kıymetli hayalimi bugün gerçekleştirmiş oldum.Darısı herkesin başına.Otobüsün penceresinden uçsuz bucaksız bozkıra bakarken aklımdan bunlar geçti.Saat 19:15 gibi geceyi geçireceğimiz Perito Moreno kasabasına vardık.4 kişilik bir odada yerimi aldım.Bu arada yolda rehber çocuktan biraz Chalten’le ilgili bilgiler aldım.Çok güzel Viedma Buzulu olduğunu ve bir sürü güzel yürüyüş  parkurları olduğunu öğrendim.Bana Chalafete’den daha fazla kalınması gerektiğini ve daha güzel olduğunu söyleyince, ilk gece turdan olduğu içinve gece varacağımız için 2 gece daha aynı hostelde yer ayarlamasını istedim.Birde biraz pahalı olan Viedma Buzulu üzerinde kramponlarla yürüyüş turu için rezervasyon istedim.Ancak yanımda çok Arjantin Pesosu olmadığını bildiğimden ve Chalten’de de ATM olmadığını öğrenince, Perito Moreno’ya iner inmez bir ATM’den para çekmeye çıktım.Neyseki tek ATM’si vardı, ve ben para çekmeyi başardım.Böylece önümde ki 2 günü ayarlamış oldum.Perşembe günü sabah Viedma Buzuluna yürüyüş,Cuma ise Chalten’de beğendiğim bir parkurda yürüyüş yapacaktım.Ayrıca rehber Cumartesi öğlen için Chalafate’ye otobüs biletimi  bile ayarladı.Bütün bu işleri hallettikten sonra Perito Moreno’da yerel bir lokantada karnımı doyurdum ve hostele (Belgrano hostel)yatmaya gittim.Zira yarın sabah 7 yolcunun 6sının katılacağı bir kanyonda(Cueves de los Manos) 9000 yıl öncesine ait insanların yaptığı el izlerini görmeye gideceğim.Tur saat 7:00 de başlıyor.Yatmam  lazım..