9 Şubat 2013 Cumartesi

ATEŞ TOPRAKLARINA (TİERRA DEL FUEGO) YOLCULUK

Sabah yine erkenden, kahvaltı bile yapmadan yollara düştüm.Neyse ki yedekte her zaman kurabiyelerim var.Saat 8:30 da 12 saat sürmesi beklenen Ushuaia yolculuğu başladı.Otobüsün yarısı boş olduğu için yanımda kimse  oturmuyordu.Dolayısı ile çok rahat bir yolculuk oldu.Otobüste bulunan 75-80 yaşlarında yaşlı , zenci ve komik bir Amerika’lı turist sayesinde yolculuk eğlenceli geçti.Çok saf ve ürkek olduğu için sürekli sorularıyla şoför dahil herkesi bezdirdi.Uçsuz bucaksız arazilerden geçerek, saat 12:00 civarında bir rıhtıma vardık.Burada bekledikten sonra bir feribota binerek Magellan boğazından Ateş Topraklarına (Tierra del Fuego) geçtik.Saat 15:00 gibi Şili sınırına , oradan da 10dk. sonra Arjantin topraklarına giriş yaptık.Zira burada Şili toprakları Atlantik kıyısına kadar ulaşıyor ve Arjantin’e ait olan Ushuaia, yani kıtanın uç kısımının asıl Arjantin toprakları ile bağlantısını kesiyor.Ancak tam sınırı geçtiğimizde, arka lastiğimizin patladığı ortaya çıktı ve en az 1,5 saatte onun için vakit kaybettik.Bu arada şiddetli bir yağmur başladı ve Ushuaia’ya kadar devam etti.Uzun yolculuk boyunca,  dünden hazırladığım yolluklar çok işe yaradı.Sandviçlerimi meyve suyuyla götürdüm.Zira bu gidişle şehre gece varacaktım ve aç kalacaktım.Neyse 1 saat rötarla, saat 21:30 da Ushuaia’ya vardık.Hava kararmak üzereydi ve yağmur çiseliyordu.Neyse ki ilk gittiğim hostelde, 6 kişilik bir odada bir boş yatak buldum ve hemen yerleştim.Resepsiyondan biraz bilgi aldım ve hemen yarın sabah için  iki adayla, meşhur bir feneri görmek için 4 saatlik bir motor turu aldım.Daha sonra kendime yanımda bulunan hazır çorbalardan birini yaparak güzel şehir manzaralı salonunda maillerime bakmaya oturdum.Aslında böyle uzun yolculuk günleri yazmak biraz zor oluyor.Çünkü zaman hep yollarda geçiyor.Artık bu kadarla idare edeceksiniz.