25 Kasım 2012 Pazar

GUATAPE ÇOK GÜZELSİN

Sabah  7 gibi uyandığımda daha Medellin’e gelmemiştik.Yolda büyük şehirleri ve kalabalığı pek sevmediğimi düşünerek Medellin’i atlayıp doğrudan methini duyduğum küçük bir sayfiye yeri olan Guatape’ye gitmeye karar verdim.Otogardan hemen bilet alarak 2 saat uzaklıktaki bu güzel yere geldim,iyi ki de gelmişim.Müthiş güzel doğası olan ve büyük bir göl  etrafında kurulu bu yer gerçekten Kolombiya da ki Villa de Levya dan sonraki 2.ci favori yerim oluverdi.Şansıma çok da güzel göl manzarası olan bir hostel buldum ve bana kıyak yaparak tek kişilik bir oda verdiler.Sahipleri bayan Kolombiyalı, adam ingiliz ve henüz 8 ay önce evlenmiş bir çift.Hosteli de 6 ay önce açmışlar.Beni görünce çok heyecanlandılar ve çok sevindiler.Benden bir gece öncede  İngiliz 2  çift gelmiş.Topu topu 3 kişiydik.Kendileride hostelde kalıyorlardı,ikisi de çok cana yakın ve tatlılardı.Kız hemen bana bir kahvaltı hazırladı ve biraz sohbet ettik, zaten benimde dilim şişmişti.Sonra diğer ingilz çift kalktı, onlarla tanıştık.Malum hostel halleri.Odama yerleştikten sonra hemen çantamı kaptım ve çok yakın olan kocaman bir kayaya manzara seyretmeye gittim.Kaya çok büyük ve 720 merdivenle çıkılıyor,başka yolu yok.Daha çok kaya tırmanıcıları gelip burada tırmanışlar yapıyorlarmış.Tıslaya tıslaya merdivenleri çıktım, gerçekten bütün göl ve çevresini gören müthiş manzarası var.Biraz fotoğraf çekip soluklandıktan sonra indim ve 2 km. uzaklıktaki merkeze yürüdüm.Göl kıyısında biraz meditasyon sonrası saat 4 gibi hostele döndüm.Hep birlikte bir hint restoranından yemek ısmarladık ve bira filan içip sohbet ettik.Hazır İngilizleri bulmuşken muhabbeti kaçırmadım.Hostelde kalan diğer İngiliz çift te 6 aylığına güney Amerika seyahatine çıkmışlar, henüz bir ay olmuş daha Kolombiyayı bitirememişler.Akşam 10 civarı gözlerim kapanmaya başladığı için ben yatmaya gittim, onlar daha videoda film izlemeye oturdular.Nefis göl manzaralı odamda uyku beni bekliyordu.